ЧЗД
Код E90 се показва при недостатъчен дебит на водата. Недостатъчният дебит на водата обикновено е свързан с качеството на водата и филтърната помпа.
Ето някои специфични причини за съобщението за грешка E90:
Филтърът е завинтен в грешния отвор
Филтърът трябва да се завинти в долния (всмукателен).
При джакузита COMBO това е отворът, обозначен с B
(Джакузита COMBO имат както мехурчета, така и дюзи за воден масаж).
При джакузита BUBBLE SPA и SIMPLE SPA филтърът трябва да се завинти в отвора, обозначен със С (Джакузита BUBBLE SPA и SIMPLE SPA имат само мехурчета, без масажни дюзи)
Ако филтърът е завинтен на друго място, водата няма да премине през филтърния картуш, който трябва да улавя механични примеси (косми и др.), а ще запуши изхода на помпата. Замърсяванията, които попадат във филтрацията по този начин, могат да я повредят - да блокират помпата, да повредят вала на помпата, да счупят оста и т.н. Повредите, възникнали по този начин, не се покриват от гаранцията.
Качество на водата
Дори питейната вода от водопроводната мрежа може да няма приемливи стойности за джакузита или басейни. Оптимално е да тествате водата с тест ленти (рН, твърдост, калций, хлор) веднага след първото напълване на джакузито, за да установите базовите стойности. След това направете тест след използване на филтрация, за да проверите дали избраното време за филтриране е подходящ. Обикновено е достатъчно филтрацията да работи по 2 часа на ден, но това зависи много от факторите на околната среда: честота на използване, брой потребители, температура на въздуха и др. В зависимост от тези фактори след това трябва да се коригира времето за филтриране. Целта на филтрацията е да се отстранят механичните примеси от водата.
Ако имате модел джакузи със солинатор, добавете правилното количество сол във водата на джакузито (вижте ръководството за потребителя) и оставете солинатора (дезинфекцията) включен за 2 часа на ден. Не е необходимо да включвате и филтрацията, която се включва автоматично със солинатора (дезинфекцията). Солинаторът се грижи само за количеството хлор във водата (т.е. за дезинфекция на водата), а другите параметри (рН, твърдост, калций) трябва да се регулират чрез химия за басейни, ако е необходимо.
Ако водата е твърде твърда или съдържа много калций, това прекомерно количество калций може да доведе до износване на филтъра или дори на помпата и други части на моторната база в рамките на няколко часа. Ето защо е необходимо да се направи тест на водата и при необходимост да се коригират стойностите с помощта на химия за басейни.
Ако имате джакузи със солинатор и добавяте сол във водата, използвайте само сол натриев хлорид (NaCl) с чистота най-малко 99,8%. Възможно е също така да се използват сол на гранули (пресована сол след изпарение) за третиране на водата. Това обаче отнема повече време
за да се разтвори.
Колкото по-чиста е солта, толкова повече хлор ще произведе солинаторът. Не използвайте морска, йодирана, трапезна или оцветена в жълто сол. Морската сол съдържа минерали, които не са подходящи за джакузи. На пазара има и соли, за които продавачите твърдят, че са подходящи за джакузита, но съставките показват, че те са предимно богата на минерали морска сол. Затова ги избягвайте.
Освен сол (за джакузита със солинатор), никога не добавяйте в джакузито нищо друго освен препоръчаната за басейна химия. Избягвайте масла, парфюми, козметика и др.
Преди да влезете във водата, е необходимо да вземете обилен душ и да отстраните потта и слънцезащитния крем от кожата си. Слънцезащитните продукти могат да повредят както PVC, така и вътрешната част на моторния отсек.
Замърсена вода
- Филтърът/картушът трябва да се промива ежедневно или след всяка употреба. Редовно сменяйте филтъра с нов (веднъж на няколко дни/седмици в зависимост от интензивността на използване на джакузито).
- Водата трябва да е прозрачна. Винаги поддържайте нивото на хлора във водата в джакузито между 2 и 4 ppm.
- Ако водата в джакузито е зелена/ мътна или съдържа пяна, това вероятно е причината за появата на код E90. Повече подробности за обработката на качеството на водата можете да намерите в ръководството.
- Хлорът действа като дезинфектант и предотвратява развитието на водорасли и бактерии. Филтърът/картушът помага само за улавяне на механичните частици във водата.
Повредена помпа
Ако филтрацията не работи и джакузито още е в гаранция, рекламирайте при вашия дилър. Ако вече не е в гаранция, филтърната помпа може да бъде сменена.
Евентуално може да се провери дали керамичната ос и роторът (витлото) в помпата не са повредени. Тези части се предлагат като резервни части и могат да бъдат сменени.
Пример за повреден ротор (витло) на филтриращия двигател/помпа.
Ако например водата съдържа много калций, който запушва помпата, помпата трябва да се почисти.
Ако филтърната помпа (филтрацията) не работи, не работят и нагревателят и солинаторът (дезинфекцията), тъй като филтърната помпа не изпомпва водата от джакузито и по този начин няма циркулация.
Други причини
Други причини за съобщението за грешка E90 и недостатъчния воден дебит могат да бъдат запушени тръби (можете да опитате да промиете с градински маркуч), повреден сензор за дебит или други части от моторната база.
БЪРЗ ТЕСТ
Преди да се обърнете към сервиз заради съобщение за грешка на E90, опитайте да направите един лесен тест.
Отвинтете кутията за картуш (вътрешната стена на ваната) и включете бутона за филтриране. Ако установите, че от входа тече вода, циркулационната помпа работи и трябва да се насочите към чистотата на картуша и качеството на водата. Ако проблемът е в качеството на водата, съобщението за грешка E90 може дори да изгасне, когато филтърът се отвинти.
Ако от входа не тече нищо, циркулационната помпа е повредена и трябва да се ремонтира.